Zăpada, locatarii și locala

Ați înjurat scris și oral ninsoarea, zăpada și datul la lopată. Ei, acum e și rândul meu. Numai că eu nu am nimic cu ninsoarea și zăpada ca fenomene meteo, și nici nu strâmb din nas dacă trebuie să dau cu lopata la mine la bloc. Singura condiție este să fie una potrivită staturii și forței mele. Adică să fie ușoară, să aibă coada rezonabilă (nici prea scurtă, nici prea lungă) și cupa încăpătoare dar nu foarte tare, cât să pot să o manevrez pe plin fără să mă obosească în primul sfert de oră. Dar cui îi pasă de preferințele mele… Scriu și eu ce-mi vine în cap, că așa știu eu că trebuie, să fac o introducere. Deși aș fi scris din prima: fu-bip în gu-bip, mor-bip mă-bip, băga-ți-aș bip în bip de Puliție locală. Acum să vă și explic:

Fiică-mea lucrează la o agenție imobiliară și la un salon, ambele aflate, una lângă alta, la parterul unui bloc. Fu-bip fundația și toată structura lui de bloc, e lung cu boală pe el și are un trotuar lat cu spume pe el. Și se termină cu un spațiu verde îngust, împrejmuit cu gărduleț. De lat și încăpător ce este, bivolii cu mașini din bloc parchează lejer pe el. O iau ei așa, cătinel, pe unde o alee îngustă taie trotuarul și întrerupe gărdulețul, și conducând prudent de-an boulea pe mijlocul lui, vin și parchează balega de tablă inclusiv în fața agenției și a salonului. Că e gratis. Când nu e vorba de zăpadă, în afară de pietoni, asta nu deranjează pe nimeni. Dar când e zăpadă…

Deci săptămâna trecută, când încă mai ningea, fata s-a apucat să curețe în fața agenției și a salonului. Că așa zice la litera legii, că acolo unde la parter funcționează un prost de agent economic, el trebuie să dea zăpada de pe trotuar. Boii încălțați de locatari sunt scăpați de grija asta. Ei pot rămâne în grajduri cu nesimțire, încălzindu-se la propriile bășini ca la șemineu. Ce să-i doară pe ei la brișcă? Ce simț civic? Așa.

Și dă a mea cu lopata la zăpadă ca să poată fi posibil accesul la cele două unități. Bun. Imediat ce se oprește ninsoarea, iaca apare și Puliția locală. Pe la 12 și ceva. Cu hârtia scrisă în mână (miracol, minune, senzațional: o țineau corect, cu scrisu-n sus!). Că cică fraierul de agent economic trebuie să dea zăpada de pe TOT trotuarul, nu să facă doar alee pe care să poată circula și spurcații ăia de locatari. Da, da, trotuarul ăla lung cu boală pe el și lat cu spume. Tot. Zdrențele din bloc puteau lâncezi în continuare, nu aveau nicio obligație.

Lu’ a mea, săraca, nici nu-i trecuse febra musculară din ziua anterioară. Și nu că ”dau zăpada mai târziu”, da?! Până la ora 15 să fie lună! Că altfel na amendă de 2000 de lei, de la Puliția locală. Și ca să fie lucrurile clare, ia de colea și hârtia, ca să fie oficială treaba. Un lucru e neclar: unde p-bip si mor-bip și gâtul, și gura și restul pieselor mamelor dvs trebuie depozitată zăpada curățată? Că pe hârtie scrie NU în curte, NU pe trotuar, NU pe carosabil, NU în intersecție. Deci unde p-bip și mor-bip și gâtul și gura și restul pieselor mamelor dvs?! O luăm înăuntru, în firmă?

politie-zap-bun

A curățat săraca… Căcații din bloc au rămas să clocească în continuare, fiecare în haznaua lui. Dar bine a fost, pe trotuarul gata curățat, să își parcheze mașina ditai boul, fără jenă. Și nu, nu era o întâmplare. Acolo o parchează de regulă. Asta oricum nu o deranjează pe Puliția locală.

masina-spate

Cum nu au deranjat-o nici trotuarele troienite, din apropiere, de la blocurile care nu aveau la parter niște fraieri de agenți economici care să fie obligați să le curețe.

troiene

Boului care și-a parcat mașina pe trotuarul curățat de fiică-mea i-am lăsat eu un răvaș sub ștergătoare, că n-am reușit să dau cu crucea de el. Pe Puliția locală o aștept la următoarea ninsoare. Să ne lămurim.

PS. Mi-a venit ideea! Știu unde ducem zăpada de pe trotuar data viitoare. O parte o punem ÎN bloc, la parter (nu scrie pe hârtia de la Puliția locală că nu e voie) și o parte pe mașina țărănoiului. Că nu ne obligă să-i și dezăpezim mașina, nu?!

Lasă un răspuns

