De 1 Decembrie, La Mama

Spre rușinea mea nu am fost niciodată la parada militară de 1 Decembrie. La Marea Paradă. Eu mă mulțumesc cu Mica Paradă, cea care are loc în jurul orelor 13-14, când Armata și tehnica ei militară se retrage către unitatatea de pe Șoseaua Antiaeriană, trecând pe la mine, prin Ghencea. Deși obosiți, înfrigurați și flămânzi, băieții continuă să salute militărește, chiar să stea și în picioare cu capul afară din turela tancului, să facă trecătorilor cu mâna și să zâmbească. Zâmbete calde și sincere, așa cum n-au putut fi cele de la defilarea prin fața oficialilor, când stresul este prea mare ca să mai fie loc și pentru ele. Anul trecut am ratat până și parada asta mică, de pe Bulevardul Ghencea. Nu am vrut să ies să o văd. Era prima retragere fără Max. Cu un an înainte îl văzusem mândru, cu eșarfă tricoloră la gât, adulmecând aerul rece cu nările lui de ciobănesc german aflat încă în alertă, dar stând disciplinat, fără să miște, în turelă, lângă omul lui. Dar asta e o altă poveste și m-am cam îndepărtat de cele ce voiam să vi le spun.

Anul acesta am primit invitația de a sărbători Ziua Națională alături de alți colegi din presa scrisă și din blogosferă, la Restaurantul La Mama Ateneu. Am tras de mine ca să plec de acasă, aș fi trândăvit în pat și m-aș fi uitat la televizor, chit că nu cred să fi avut la ce. Cu chiu – cu vai, m-am urnit într-un final. Dar, când am ajuns, m-am felicitat că mi-am învins lenea. La restaurantul La Mama Ateneu – unde mai fusesem doar o singură dată, cu mulți ani înainte – ne aștepta în curte un ceaun uriaș în care fierbea molcom mâncarea de fasole, descântată de un angajat îmbrăcat în port popular. Ciolanele erau și ele pregătite să se cufunde voluptos între boabele vesele, iar vinul fiert nu aștepta decât să fie cerut. Oameni veseli, ”hangițe” îmbrăcate cu ie, muzică românească.

1

2

3

La Mama Ateneu nu s-a aflat în acest 1 Decembrie la prima sa ispravă. La Mama Ateneu iubește sărbătorile românești și valorile autentice. La Mama nu doar se mănâncă românește – atât modern cât și tradițional, ca acum 50 sau 100 de ani – ci totul este făcut să te simți ca acasă.

Păi și cum ar fi o zi de 1 Decembrie fără un produs pur românesc? Și nu e vorba numai despre fasolea cu ciolan ci de sarmalele noastre, care îi vrăjesc pe străini și le înnebunesc simțurile…

4

Cătălin Mahu, proprietarul lanțului de restaurante La Mama, un mare iubitor de tradiții, s-a gândit că un concurs de sarmale (aduse de concurenți de acasă) ar fi numai bun într-o asemenea împrejurare. Și uite așa au intrat în concurs 13 porții, cu 13 arome diferite. Doamne, cum putea mirosi… Și ce i-am mai urât pe membrii juriului… Da Nuami, și pe tine, că și tu te-ai chinuit să le guști!:))) Cele trei premii au fost oferite de Atelierul de creație By Ionela Bran (ladă de zestre, ie și pernuță decorată cu motive populare), iar colega mea, Luminița, a fost câștigatoarea absolută.

5

Atât de frumos a fost și atât de bine m-am simțit încât am stat să sărbătoresc Ziua Națională dublul timpului pe care mi-l propusesem. Și n-am plecat până nu l-am felicitat personal pe bucătarul restaurantului La Mama Ateneu, Adrian Androne, vrăjitorul care mi-a preparat o tigaie picantă cu cel mai gustos orez pe care l-am mâncat până acum. Și, ca o consumatoare pasionată de orez, sunt pretențioasă!

6

Dacă pe 1 Decembrie a reușit cineva să mă scoată din casă și să mă țină patru ore într-un loc, deși voiam să stau numai două, meritul este al Dianei Georgescu (Domus Events) și al partenerilor ei, Restaurant La Mama Ateneu, Eisberg, Flormar Cosmetics și Romtor Real Estate.

7

Lasă un răspuns

